"Парадайс мол" вече работи
Първият лайфстайл и най-голям български мол има 190 хил. кв.м разгъната площ и 80 хил. кв.м отдаваема площ и паркинг за 1900 места.
Влизате по Парадайс авеню, откъдето стигате до Сънрайс теръс, преминавате през Гранд каньон, за да излезете на Роял гардън... Това не е пътепис от американски град, нито пък раходка из рая, а част от първия ден от откриването на "Парадайс мол" - на кръстовището на столичните булеварди "Черни връх" и "Тодор Каблешков" с ул. "Сребърна", метростанция "Парадайс" на линия 2 ще започне да функционира до няколко години. Комплексът предлага пет търговски нива с възможно най-разнообразния микс от наематели в модата, спорта, супермаркети, ресторанти, и всевъзможни атракции - от спортен комплекс през стена за катерене до най-големия филмов комплекс на Балканите с 4Д и 5Д кино и най-новия и модерен конгресен център на София Sofia Event Center на третия етаж.
Това е първият лайфстайл мол, най-големият за момента в България, с най-много отдаваема площ - 80 хил. кв.м, с най-много търговски нива - 5, с най-голям паркинг - 1500 на етаж -2 и 450 на открито. Суперлативите не спираха в деня на откриването - 28 март, лентата на откриването прерязаха Давид Михайлович, управител на фирмата инвеститор "Булфелд", областният управител Данаил Кирилов и столичните зам.-кметове Любомир Христов и Дончо Барбалов.
Инвестицията е 150 млн. евро. Първият лайфстайл и най-голям български мол има 190 хил. кв.м разгъната площ и 80 хил. кв.м отдаваема площ с подземен паркинг за 1500 и надземен за 450 места. Комплексът е с 82% отдаденост под наем, част от наемателите ще отворят малко по-късно поради техническите си срокове.
Изгледът към Витоша е най-голямото предимство на ключовата ситуация на новия комплекс, изтъкнаха проектантите на мола Рафаел Валенсия и Пиърс Мохан от RTKL, една от най-големите проектантски фирми в света, специализирана в молове с 4 млн. кв.м проектирани търговски площи в експлоатация. Ако молът е град на закрито, ние вкарваме природата вътре - вода, зеленина, градини, каньон, подчерта Мохан, който благодари за успешната работа в синергия с инвеститора "Булфелд" на българските проектанти от "ПроАрх" и "Планинг", на строителя - фирма "Комфорт".
Съзвучие между човек и природа, град и планина, вкарване на природата в мола са ключови за концепцията. Водата играе особено важна роля в целия комплекс, като водните атракции, фонтани и гейзери са на всяка крачка, пред и около входовете и вътре в комплекса. Движението в комплекса следва логиката на метафората на трансценденталното движение по вертикала - чак до кралските градини на последното ниво с впечатляваща гледка към планината.
Локацията
Paradise Centеr е с отлична стратегическа позиция от гледна точка на комуникации и достъпност в София на три пътни артерии: бул. "Черни връх", ул. "Сребърна" и бул. "Тодор Каблешков". Удължаването на метролиния М2 предвижда метростанция "Парадайс" с директен вход към -1 ниво на търговския център.
По време на строителството са реконструирани пътната и канализационната инфраструктура в района, изграден е подземен паркинг за 1500 и надземен за 450 автомобила.
Зоните
Търговската част е на пет нива – четири надземни и едно подземно. Трите надземни етажа - партер, първо и второ ниво, са разделени на зони, организирани около трите основни пасажа - "Гранд каньон", "Сънрайз теръс" и "Парадайс булевард", и около четири вътрешни площада - "Южния площад", "Северния площад", "Централния площад" и "Градината".
• Булевардът - наподобява истинска търговска улица, с дървета, модни магазини от висок и средно висок клас, банки, аптеки, магазини за бижута и подаръци
• Каньонът и Терасата - с природно идентичен дизайн, емблематично за интериора
• Градината - в сърцето на проекта сред дневна светлина, два водопада и езеро с мост в централния атриум.
Търговският микс
Всички големи международни вериги у нас откриват свой ключов обект в Paradise Centеr и ще предложат своите най-нови концепции за България и региона.
Забавленията за цялото семейство включват басейн с олимпийски размери, Playground с най-голямата боулинг зала у нас, 14 киносалона, зала за катерене на Walltopia, много различни и нови формати ресторанти и кафенета. Тук е разположен и новият конгресен център Sofia Event Center (SEC) - отлично място за конференции, семинари и разнообразни културни прояви в ежеседмична програма.
Част от търговските обекти все още не са открити като увеселителния парк на покрива и кафетата и ресторантите на терасите.
Ключови наематели
• Carrefour - 8200 кв.м
• "Технополис" - 3200 кв.м
• Cinema City - 14 зали, най-големият комплекс в България и на Балканите на веригата, за пръв път в България - 4Д и 5Д
• Ключови магазини на всички модни марки като Inditex - 5500 кв.м, Zara - 2700 кв.м, H&M - 2000 кв.м, LCWaikiki, LPP, Водещата верига от Великобритания Marks & Spencer ще отвори своя първи за Балканите магазин с нов модерен стил, поднесен в "Concept 11"
• Orange фитнес център - за пръв път отваря в София с фитнес център, плувен комплекс, скуош зала
• Walltopia комплекс за катерене и свободно време
• Playground Paradise Land - първи тематичен увеселителен парк по проект на водещия италиански дизайнер Валерио Мацоли, известен с проектирането на атракции за DISNEYLAND по цял свят, с 11 атракциона, сред които тематична "Шоколадова фабрика" за цялото семейство.
• Sofia Event Center SEC - нов модерен комплекс за конгреси, конференции и делови прояви с 2000 места
Атракции
• SPA и фитнес комплекс с басейн
• ледена пързалка
• най-големият в София кинокомплекс
• открит атракцион тип лунапарк
Водни ефекти
• "Гейзерът" - фонтан със струя на 15 м
• водопадна каскада в основния атриум - символ на отворено пространство сред природата
• водните атракции са придружени освен със светлинен и със звуков съпровод.
Молът е град в града и притежава много от особеностите на градската среда. Хармонията човек и природа, град и планина, вкарването на природата имат ключова роля, като водата - символ на движението и развитието, присъства в целия комплекс, пред и около входовете под формата на фонтани и гейзери. Движението на посетителите и вътрешната организация следват едно движение по вертикала - през "Парадайс авеню" и "Гранд каньон" до "Сънрайз теръс" и накрая до най-високата точка - "Роял гардън", с впечатляваща гледка към планината.
"Парадайз център" е истински лайфстайл център за София и предлага големи възможности за пазаруване и развлечения в различна среда с възможност за пълноценно прекарване на много време. Проектът рамкира гледки към Витоша, а темите за природата присъстват много широко. Границата между отделните сектори се размива, например между търговията и местата за хранене и вкарване на компоненти на ресторантите в търговията.
Разгледайте всички наши оферти на магазина за продажба и под наем
Още новини