В окото на имотния пазар
Истината, че всяка криза е фатална за едни, но ражда неповторими възможности за други, се оказа вярна и за пазара на имоти днес, защото освен познания и опит, успешната реализация изисква и добър бизнес нюх.
Кризата донесе изпитание не само на строителните фирми. Силно засегнати от срива в бранша се оказаха и агенциите за недвижими имоти. Последвалото я пазарно преструктуриране ги принуди да организират дейността си по-друг начин, и тотално да загърбят непрофесионализма. Почти обездвиженият пазар ги постави пред ултиматума или да станат по-креативни, или да освобождават персонал и да затварят офиси.
Изненадващо, в тази почти стресова ситуация, един значим фактор проработи в тяхна полза. По време на бума, освен че строяха, т. нар. малки и средно големи строителни фирми създадоха и собствени звена за продажба на имоти. Сега, те не само се отказаха от тази си дейност, но отново потърсиха помощта на агенциите за имоти. За разлика от тях пък, големите инвестиционно-строителни групи подсилиха професионално и количествено тези си структури.
Всички, които останаха на пазара на имоти обаче, осъзнаха необходимостта от по-качественото обслужване на клиентите, от създаването на нови, паралелни услуги и свързаните с тях нови партньорски отношения. На по-здраво мислещите, пазарът осигури възможността да разширят презентационната си листа и освен стандартните покупко-продажби и наеми, да започнат да предлагат и много допълнителни услуги.
Освен оценки и консултации на едно място, клиентът вече може да ползва юридически услуги, имуществени застраховки, да поръча интериорни проектни решения, стратегическо планиране и концепции за развитие на нови жилищни и офис обекти, мениджмънт на строителни обекти, управление и стопанисване на имоти, и пр. По-големите от агенциите се оказаха членове на корпоративни групи,
които работят във взаимен интерес. Усвоиха уменията на успешните рекламни кампании и презентирането на конкретни имоти и въведоха много нестандартни решения в тази посока.
Повечето от агенциите вече работят с ексклузивни договори за посредничество, но това са компании, заслужили си правото, с години безупречна репутация. Защото във всеки бизнес има правила и стандарти, и те трябва да се спазват. Качественото и примамливо описание на една оферта е ключът към нейната продажба. Но за да бъде дейността на една агенция ефективна, служителите й трябва да разбират добре нуждите на своите клиенти и да притежават знания за да решават възникналите по време на сделката проблеми.
За всеки човек покупката на собствено жилище е заредена с емоции. Затова, добрите агенции вече не само продават домове и защитават интересите на своите клиенти, но въвеждат нов стандарт на взаимоотношения. За да останат на пазара и да бъдат търсени, те се научиха да създават добавена стойност за хората, които ползват техните услуги. Освен необходимият опит, образование, възпитание и култура да предлагат имоти, брокерите на водещите агенции за имоти вече преминават през, специфични обучения в доста аспекти на имотния пазар така, че да не подценяват юридическата сигурност на офертата. Защото това са неща, които продавачите и купувачите могат да видят, да преценят сами и след това да препоръчат дадена агенция на свои приятели. Защото това са нещата, които ще продължат да движат имотния пазар напред.
Вижте какви са функциите на агенциите за имоти според BULGARIAN PROPERTIES
прочети повече статии