BULGARIAN PROPERTIES отчете 30% ръст на сделките с руснаци

2012-11-07   |  Капитал Daily, 07.11.12

Ръст на сделките и стабилизация на цените - това са двете водещи тенденции на пазара на ваканционни имоти на морето според агенция BULGARIAN PROPERTIES.

Според брокерите годината минава под знака на възраждане на ваканционния пазар, воден от интереса на руските купувачи към България. Резултатът е 30% повече сделки по морето това лято, отчитат от агенцията.

Оживление
Според BULGARIAN PROPERTIES интересът на руските купувачи е концентриран по Южното Черноморие - Поморие, Слънчев бряг, Созопол, Лозенец и други курорти. Данните се подкрепят и от статистиката на Агенцията по вписванията, макар и отчетеният от нея ръст на сделките през третото тримесечие да не доближава 30%. В сравнение с лятото на 2011 г. тази година най-много са нараснали продажбите в Поморие и Несебър, където се вписват сделките в Слънчев бряг. В тези райони са и едни от най-многолюдните руски колонии по морето. В курортите на юг от Бургас обаче имотният регистър отчита общ спад на сделките.

Според статистиката на BULGARIAN PROPERTIES в периода юли - септември сделките в Слънчев бряг са се сключвали на средна цена от 490 евро/кв.м при 475 евро/кв.м през второто тримесечие. От агенцията отбелязват, че това са основно апартаменти в западната и по-отдалечена от морето част на комплекса. Продажбите на апартаменти близо до плажа са били при средни цени между 750 и 850 евро/кв.м. В районите в близост до курорта обаче цените на апартаментите може да започнат и от 250 евро/кв.м.

Под снега
Зимните курорти все още не могат да усетят в пълна степен оживлението, което кипи по морето, тъй като за руските купувачи морските имоти са много по-предпочитани от ски имотите, отчетоха от BULGARIAN PROPERTIES. Според агенцията все пак има засилване на интереса и към тях най-вече заради атрактивните цени. Лидер по ниски цени в момента е Банско, който към момента е най-евтиният ваканционен пазар в Европа. Цените започват от 300 евро/кв.м, а най-евтиният продаден апартамент през третото тримесечие беше напълно обзаведено студио от 30 кв.м за 11 800 евро, отбелязаха от агенцията. По нейни данни средната цена на купените апартаменти в Банско през третото тримесечие е била 400 евро/кв.м. Сделки над 30 000 евро на практика липсват, а купувачите са не само чужденци, но и все повече българи, които са фенове на зимните спортове. Като източник на добри оферти за покупка се очертава и Пампорово. Според BULGARIAN PROPERTIES в момента като цени курортът конкурира Банско сред руските купувачи. Средната стойност на продадените апартаменти в Пампорово за 3-то тримесечие е била 430 евро/кв.м.
В Боровец традиционно имотите са по-скъпи, но и там вече цените са доста атрактивни. Там средната цена на сделките през 2012 г. е била 630 евро/кв.м.

Прогноза
Очакванията ни за активно трето тримесечие за морските курорти се оправдаха, даже задминаха прогнозите ни за динамика в този сегмент, коментира оперативният директор на BULGARIAN PROPERTIES Полина Стойкова. Според нея данните от октомври сочат запазване на динамиката и по всичко личи, че 2012 г. ще приключи с пазарен оптимизъм за курортите. Не толкова оптимистични са нещата при градските имоти, които са много по-зависими от местното търсене, а то е силно подвластно на фундаментални фактори като доходи, безработица, достъпност до кредитиране. Засега те задържат възстановяването на сегмента.

  прочети повече статии

Сподели
Модера Резидънс - затворен комплекс със собствен парк
Комплексът е проектиран с идеята да отговори на потребността от градско жилище на съвременния човек с активен начин на живот. Той притежава отлично съчетание между качествено строителство, функционалност, спокойствие и сигурност.
Вижте още
Модера Резидънс - затворен комплекс със собствен парк
Комплексът е проектиран с идеята да отговори на потребността от градско жилище на съвременния човек с активен начин на живот. Той притежава отлично съчетание между качествено строителство, функционалност, спокойствие и сигурност.
Вижте още

Изпратете запитване

Намерете вашия имот при максимален избор
Изберете каква маркетингова комуникация желаете да получавате от нас: