От януари сделки с имот в София няма да се декларират в общината
От 1 януари софиянци няма да ходят до общината, за да декларират сделка с имот. Данните ще отиват автоматично от Агенцията по вписванията в общината. Това годишно ще пести над 65 000 декларации, които сега гражданите и бизнесът подават, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на стратегията за дигитална трансформация на София.
Според документа до 2 години общината ще предоставя тройно повече е-услуги на гражданите и бизнеса. В момента те са 50, а целта е да станат над 150.
"Увеличаването на е-услугите ще позволи да намалим времето, което сега гражданите и бизнесът прекарват по гишетата. За София средно губим по 5 дни годишно в обикаляне по институции, за да получим някаква услуга. Целта е да намалим това време до 1 ден годишно, а в бъдеще и до 0 - тоест софиянци да получават услуги от общината през телефона или компютъра си", обясни новият зам.-кмет по дигитализация и иновации Владимир Данаилов. Сред услугите, които ще се дигитализират, са удостоверението за семейно положение и строителните разрешителни.
Заедно с ЕИБ вече се подготвят 14 проекта, които да ускорят дигитализацията на София. Сред тях са например обратна връзка, която ще позволи на общината да знае колко хора чакат на дадена спирка. Друг проект предвижда единен начин на плащане и тарифа за различни видове пътувания - градски транспорт, автомобили за споделено пътуване и е-тротинетки. Фандъкова подчерта, че дигитализирането на общината ще е приоритет. Първите задачи, които е поставила на Данаилов като зам.-кмет, са приемане на стратегията, модернизиране на е-услугите и разширяването им. В бюджет 2020 на София ще се предвидят 2 млн. лв. за дигитализация.
Разгледайте богатата селекция на BULGARIAN PROPERTIES от имоти в София
Ново строителство в столицата
Още новини