СТАТИИ

H&M и New Look влизат с няколко магазина в България

Капитал Daily, бр.33, 14.12.11

Шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M) ще открие три магазина в България през пролетта на следващата година. Два от тях ще са в София, а един във Варна. Английската New Look трябва да отвори своя магазин в столичен мол до края на 2012 г., а след като Sofia Ring Mall (на околовръстното до ИКЕА) бъде завършен, вторият й обект ще бъде в него. През октомври в страната навлезе и английският бранд Peacocks, който продава облекло и аксесоари от ниския ценови сегмент. Брандът има 600 магазина във Великобритания и над 100 магазина в 20 държави в международен мащаб. Докато големите модни вериги навлизат, по-малки затварят обектите си. Сред тях са Springfild, Butlers, D-brand и Salsa jeans. Основната причина за затворените магазини са ниските им обороти.

Шведският гигант в три мола

Очакванията са, че H&M ще отвори първия си магазин в The Mall. Той ще е с площ от 2400 кв.м и ще е на две нива. Магазинът на шведския моден гигант ще бъде на мястото на ESPRIT, който е преместен на 3 пъти по-малка площ. Първият магазин на H&M обаче няма да е най-големият за страната. Той ще е в столичния Serdika Center, който ще има площ от 2500 кв.м и също ще е на две нива -1 и 0. Един от наемателите вече е напуснал – Grama, а PAOLO BOTTICELLI ще бъде преместен. Вторият магазин на модната марка в столицата ще бъде открит през късната пролет, съобщиха от управата на мола.

Малко по-малък ще е магазинът на H&M Grand Mall Varna – 2200 кв.м. Засега не е обявено в каква последователност ще бъдат открити обектите на шведската марка. Мениджмънтът на моловете, в които стъпва брандът, обаче се надяват, че клиентите им ще се увеличат. "С новия магазин на H&M заетостта на Grand Mall ще достигне 77%", коментира Стивън Клийвър, управител на Grand Mall. Засега плановете на шведската марка са да има два магазина в София. Предвижда се обаче навлизане и в Пловдив, и в Бургас. На българския пазар компанията, основана през 1947 г., ще предложи пълен асортимент от дамски, мъжки и детски колекции и аксесоари. Миналата година H&M стъпи в Турция и Румъния, като до момента оперира на 41 пазара с над 2200 магазина

В очакване и на New Look

През следващата година се очаква магазин у нас да отвори и британската марка New Look. "Планираме да открием съвсем скоро, може би през следващите 12 месеца, първия магазин New Look и тук, в България", каза в началото на октомври Апостолос Петалас - главен изпълнителен директор на "Фурлис груп", която дължи франчайз правата на бранда за северната ни съседка и България. Преди няколко месеца New Look откри два магазина в молове на Букурещ. Плановете засега са, подобно на H&M, марката да има обекти в два столични мола. Първият не е ясен, но вторият със сигурност ще е Sofia Ring Mall.

"Мебелният магазин и молът са най-голямото гръцко капиталовложение в България, като стойността им е повече от 100 млн. евро", обяви изпълнителният председател и председател на борда на директорите на "Фурлис груп" Василис Фурлис. Плановете на групата са New Look да има между 8 и 10 магазина в България през следващите от 5 до 8 години. За Румъния се предвижда същият брой обекти.

Оборотите – твърде ниски за малките марки

Докато големите модни марки навлизат в страната, то малките затварят обектите си. Първата причина за това е свитото потребление. "За тях е много трудно да удържат на ниските обороти", коментира Димитър Киферов – мениджър "Търговски площи" във Forton International. Втората причина за затварянето на обектите им според него е пренасищането на пазара с модни марки от средния ценови сегмент. Така например португалската Salsa jeans затвори и двата си магазина в София – в The Mall и Serdika Center. Същото се случи и с обектите на шведската D-brand.

Специалисти твърдят, че причината за затварянето на обектите им е именно пренасищането в средния ценови сегмент, където по-рано в него вече са се позиционирали Miss Sixty, Energy и Replay например. За нови марки от сегмента било изключително трудно да се наложат в период на криза. Консултантите, които посредничат за наемане на обекти в мола, посочват, че третата причина за затварянето на обектите са грешки на франчайзополучателите. "В повечето случаи техните представители не са се справили с икономическата ситуация или са се разраснали прекалено бързо", коментира Иглика Йорданова от Colliers International.

  прочети повече статии

Коментари от клиенти
Благодарение на помощта на Сергей Пеловски от BULGARIAN PROPERTIES, успяхме да продадем нашето шале. ...
През тази година нашето семейство закупи къща в България. Ползвахме услугите на офиса на BULGARIAN ...
Току-що купих имот в района на Монтана с помощта на Сергей Пеловски и Димитър. Отношението на ...
Пълен набор от имуществени и всякакви други типове застраховки
Разгледайте нашата фирмена брошура!
Нашият екип от опитни юристи може да ви консултира по всякакви правни казуси
Последни Новини
14 години най-добрите имоти от BULGARIAN PROPERTIES!

08/Март/2017

Днес, в деня на жената, който честитим на всички дами и им пожелаваме много успехи, щастие и радост, нашата компания също има повод за празник!

Навършват се 14 години от старта на нашата дейност в далечната вече 2003 г. За това време ние активно ви предлагаме обекти за продажба и под наем както в цяла България, така и вече и в чужбина!

През годините натрупахме безцене... прочети повече

Последни регионални новини
Строят 4 метростанции към “Овча купел” от април

03/Февруари/2017
http://sofia.dir.bg

В средата на април ще почне строителството на четирите станции от третия лъч на метрото от “Красно село” до “Овча купел”.

Това са последните станции от участъка от третия лъч, за които има осигурено финансиране.

Строежът на 12-те метростанции трябва да приключи през август 2019 г.

“До дни ще подпишем договорите с изпълнителите. Имат 60 дни за проектиран... прочети повече

Знаете ли, че?
Българите купуват все повече ваканционни имоти край морето

19/Януари/2017
investor.bg

Българските купувачи формират все по-съществен дял от пазара на ваканционни имоти у нас, сочат наблюдения на представители на сектора.

„Процентът на сънародниците ни значително се увеличи през изминалите 12 месеца, като тенденцията е валидна за всички курорти, върху които имаме наблюд... прочети повече