СТАТИИ

H&M и New Look влизат с няколко магазина в България

Капитал Daily, бр.33, 14.12.11

Шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M) ще открие три магазина в България през пролетта на следващата година. Два от тях ще са в София, а един във Варна. Английската New Look трябва да отвори своя магазин в столичен мол до края на 2012 г., а след като Sofia Ring Mall (на околовръстното до ИКЕА) бъде завършен, вторият й обект ще бъде в него. През октомври в страната навлезе и английският бранд Peacocks, който продава облекло и аксесоари от ниския ценови сегмент. Брандът има 600 магазина във Великобритания и над 100 магазина в 20 държави в международен мащаб. Докато големите модни вериги навлизат, по-малки затварят обектите си. Сред тях са Springfild, Butlers, D-brand и Salsa jeans. Основната причина за затворените магазини са ниските им обороти.

Шведският гигант в три мола

Очакванията са, че H&M ще отвори първия си магазин в The Mall. Той ще е с площ от 2400 кв.м и ще е на две нива. Магазинът на шведския моден гигант ще бъде на мястото на ESPRIT, който е преместен на 3 пъти по-малка площ. Първият магазин на H&M обаче няма да е най-големият за страната. Той ще е в столичния Serdika Center, който ще има площ от 2500 кв.м и също ще е на две нива -1 и 0. Един от наемателите вече е напуснал – Grama, а PAOLO BOTTICELLI ще бъде преместен. Вторият магазин на модната марка в столицата ще бъде открит през късната пролет, съобщиха от управата на мола.

Малко по-малък ще е магазинът на H&M Grand Mall Varna – 2200 кв.м. Засега не е обявено в каква последователност ще бъдат открити обектите на шведската марка. Мениджмънтът на моловете, в които стъпва брандът, обаче се надяват, че клиентите им ще се увеличат. "С новия магазин на H&M заетостта на Grand Mall ще достигне 77%", коментира Стивън Клийвър, управител на Grand Mall. Засега плановете на шведската марка са да има два магазина в София. Предвижда се обаче навлизане и в Пловдив, и в Бургас. На българския пазар компанията, основана през 1947 г., ще предложи пълен асортимент от дамски, мъжки и детски колекции и аксесоари. Миналата година H&M стъпи в Турция и Румъния, като до момента оперира на 41 пазара с над 2200 магазина

В очакване и на New Look

През следващата година се очаква магазин у нас да отвори и британската марка New Look. "Планираме да открием съвсем скоро, може би през следващите 12 месеца, първия магазин New Look и тук, в България", каза в началото на октомври Апостолос Петалас - главен изпълнителен директор на "Фурлис груп", която дължи франчайз правата на бранда за северната ни съседка и България. Преди няколко месеца New Look откри два магазина в молове на Букурещ. Плановете засега са, подобно на H&M, марката да има обекти в два столични мола. Първият не е ясен, но вторият със сигурност ще е Sofia Ring Mall.

"Мебелният магазин и молът са най-голямото гръцко капиталовложение в България, като стойността им е повече от 100 млн. евро", обяви изпълнителният председател и председател на борда на директорите на "Фурлис груп" Василис Фурлис. Плановете на групата са New Look да има между 8 и 10 магазина в България през следващите от 5 до 8 години. За Румъния се предвижда същият брой обекти.

Оборотите – твърде ниски за малките марки

Докато големите модни марки навлизат в страната, то малките затварят обектите си. Първата причина за това е свитото потребление. "За тях е много трудно да удържат на ниските обороти", коментира Димитър Киферов – мениджър "Търговски площи" във Forton International. Втората причина за затварянето на обектите им според него е пренасищането на пазара с модни марки от средния ценови сегмент. Така например португалската Salsa jeans затвори и двата си магазина в София – в The Mall и Serdika Center. Същото се случи и с обектите на шведската D-brand.

Специалисти твърдят, че причината за затварянето на обектите им е именно пренасищането в средния ценови сегмент, където по-рано в него вече са се позиционирали Miss Sixty, Energy и Replay например. За нови марки от сегмента било изключително трудно да се наложат в период на криза. Консултантите, които посредничат за наемане на обекти в мола, посочват, че третата причина за затварянето на обектите са грешки на франчайзополучателите. "В повечето случаи техните представители не са се справили с икономическата ситуация или са се разраснали прекалено бързо", коментира Иглика Йорданова от Colliers International.

  прочети повече статии

Коментари от клиенти
Наскоро отдадохме под наем два апартамента в гр. София. Благодарение на експедитивността, ...
През лятото на 2012 година аз купих апартамент в „Сани Дей 3” и съм много доволна. BULGARIAN ...
Бих искал да използвам възможността да благодаря на Bulgarian Properties, и по-специално на Андрю ...
Не губете време за оглед! Организирайте оглед на имоти по Skype!
Вижте как ще помогнем за бързата продажба на вашия имот
Пълен набор от имуществени и всякакви други типове застраховки
Последни Новини
Българи до пистата

12/Декември/2016
capital.bg

Жилището в ски курорт може да се приема и за лукс, но след оттеглянето на чужденците от ваканционния пазар и падането на цените на някои имоти, а и при ниските лихви по депозитите все повече българи се решават на подобна покупка.

Част от запитванията са за инвестиция или като алтернатива на спестявания в банки, но повечето от клиентите не са достатъчно информирани и нямат ясна конце... прочети повече

Последни регионални новини
Историята на улица "6-ти септември" в центъра на София

07/Септември/2016
БНТ, 06.09.2016

В центъра на София в духа на стария град има улица, която носи името на националния празник. Първо се казвала "Княжеска", а през 1892 година е наречена на датата на Съединението - 6 септември. Дългата 700 метра улица "6 септември" започва от бул. "Цар Освообител". Някога се казвала "Княжеска", защото на нея се намирал малкият дворец на княз Александър Първи.

В началото на миналия ве... прочети повече

Знаете ли, че?
Имот на морето или за ски си купи, ваканцията подготви!

13/Декември/2016
dnes.bg

Ефектът от възстановяването на жилищните пазари в големите градове и цялостното вече прелива и към ваканционните имоти. Сделките се увеличават, водеща сила в сегмента вече са българските купувачи, а интерес проявяват и други националности инвеститори, пише в анализ на консултантската компания Bulgari... прочети повече