Бизнесът търси малки и евтини складове
В последните месеци много български фирми започват да търсят складове и производствени площи и в този сегмент има сериозно раздвижване. Интересът е съсредоточен основно към помещения между 60 и 200 кв. м. В тях се разполагат малки сервизи и производства, настаняват се дистрибутори на по-дребни стоки - като парфюмерия, козметика. Това сочат наблюденията на Симеон Митев, управител на агенция за недвижими имоти. Според него средният и малкият бизнес все още нямат достатъчно средства, за да правят собствени бази, и се ориентират към наем.
Промяната
Значително е променена обаче културата на търсенето. В много случаи клиентите искат и луксозни офиси към складовете. Държат в региона да има социален живот, заведения, озеленяване, снегопочистване, добра охрана, паркинги за леки автомобили, възможност за достъп на тирове, дори фитнес. Видеонаблюдението е задължително, включително и възможността обектът да се следи и от чужбина.
Но тази промяна в търсенето не означава непременно и по-висока цена. Напротив - наемателите са в силна позиция и избират най-изгодното за себе си съчетание на ниска цена и добро качество на услугата. Динамиката на пазара на складови и производствени площи се провокира и от факта, че в момента доста фирми сменят локацията си - от периферията на града към центъра, или обратното. Но винаги се търси най-удобната дестинация около големите булеварди или вече утвърдени индустриални и търговски зони.
80% от старите складови и производствени площи се реновират или се ремонтират луксозно и се предлагат под наем, казва Симеон Митев. Според него доста складове с голяма площ - от 2-3 до 5-6 хиляди квадратни метра, не могат да се уплътнят. Затова често собствениците ги преустройват и правят по-малки помещения. Същото важи и за помещения с голяма височина, които трудно се отопляват и климатизират. Те също се преустройват до „човешки" размер.
Разгледайте нашите оферти на складове за продажба и под наем
прочети повече статии