статии

СТАТИИ

H&M и New Look влизат с няколко магазина в България

Капитал Daily, бр.33, 14.12.11

Шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M) ще открие три магазина в България през пролетта на следващата година. Два от тях ще са в София, а един във Варна. Английската New Look трябва да отвори своя магазин в столичен мол до края на 2012 г., а след като Sofia Ring Mall (на околовръстното до ИКЕА) бъде завършен, вторият й обект ще бъде в него. През октомври в страната навлезе и английският бранд Peacocks, който продава облекло и аксесоари от ниския ценови сегмент. Брандът има 600 магазина във Великобритания и над 100 магазина в 20 държави в международен мащаб. Докато големите модни вериги навлизат, по-малки затварят обектите си. Сред тях са Springfild, Butlers, D-brand и Salsa jeans. Основната причина за затворените магазини са ниските им обороти.

Шведският гигант в три мола

Очакванията са, че H&M ще отвори първия си магазин в The Mall. Той ще е с площ от 2400 кв.м и ще е на две нива. Магазинът на шведския моден гигант ще бъде на мястото на ESPRIT, който е преместен на 3 пъти по-малка площ. Първият магазин на H&M обаче няма да е най-големият за страната. Той ще е в столичния Serdika Center, който ще има площ от 2500 кв.м и също ще е на две нива -1 и 0. Един от наемателите вече е напуснал – Grama, а PAOLO BOTTICELLI ще бъде преместен. Вторият магазин на модната марка в столицата ще бъде открит през късната пролет, съобщиха от управата на мола.

Малко по-малък ще е магазинът на H&M Grand Mall Varna – 2200 кв.м. Засега не е обявено в каква последователност ще бъдат открити обектите на шведската марка. Мениджмънтът на моловете, в които стъпва брандът, обаче се надяват, че клиентите им ще се увеличат. "С новия магазин на H&M заетостта на Grand Mall ще достигне 77%", коментира Стивън Клийвър, управител на Grand Mall. Засега плановете на шведската марка са да има два магазина в София. Предвижда се обаче навлизане и в Пловдив, и в Бургас. На българския пазар компанията, основана през 1947 г., ще предложи пълен асортимент от дамски, мъжки и детски колекции и аксесоари. Миналата година H&M стъпи в Турция и Румъния, като до момента оперира на 41 пазара с над 2200 магазина

В очакване и на New Look

През следващата година се очаква магазин у нас да отвори и британската марка New Look. "Планираме да открием съвсем скоро, може би през следващите 12 месеца, първия магазин New Look и тук, в България", каза в началото на октомври Апостолос Петалас - главен изпълнителен директор на "Фурлис груп", която дължи франчайз правата на бранда за северната ни съседка и България. Преди няколко месеца New Look откри два магазина в молове на Букурещ. Плановете засега са, подобно на H&M, марката да има обекти в два столични мола. Първият не е ясен, но вторият със сигурност ще е Sofia Ring Mall.

"Мебелният магазин и молът са най-голямото гръцко капиталовложение в България, като стойността им е повече от 100 млн. евро", обяви изпълнителният председател и председател на борда на директорите на "Фурлис груп" Василис Фурлис. Плановете на групата са New Look да има между 8 и 10 магазина в България през следващите от 5 до 8 години. За Румъния се предвижда същият брой обекти.

Оборотите – твърде ниски за малките марки

Докато големите модни марки навлизат в страната, то малките затварят обектите си. Първата причина за това е свитото потребление. "За тях е много трудно да удържат на ниските обороти", коментира Димитър Киферов – мениджър "Търговски площи" във Forton International. Втората причина за затварянето на обектите им според него е пренасищането на пазара с модни марки от средния ценови сегмент. Така например португалската Salsa jeans затвори и двата си магазина в София – в The Mall и Serdika Center. Същото се случи и с обектите на шведската D-brand.

Специалисти твърдят, че причината за затварянето на обектите им е именно пренасищането в средния ценови сегмент, където по-рано в него вече са се позиционирали Miss Sixty, Energy и Replay например. За нови марки от сегмента било изключително трудно да се наложат в период на криза. Консултантите, които посредничат за наемане на обекти в мола, посочват, че третата причина за затварянето на обектите са грешки на франчайзополучателите. "В повечето случаи техните представители не са се справили с икономическата ситуация или са се разраснали прекалено бързо", коментира Иглика Йорданова от Colliers International.

  прочети повече статии

Коментари от клиенти
Отлично обслужване от начало до край от страна на Анди Пийч. Изключително професионално отношение и ...
Поздравления! 10 години на международния пазар - това е сериозно. ...
Това е втората ми покупка на имот с BULGARIAN PROPERTIES. Този път използвахме услугите на ...
Имотите в Пампорово са с изгодни цени! Вижте нашите топ оферти тук!
Нашият екип от опитни юристи може да ви консултира по всякакви правни казуси
Изгодни цени, отлични условия за зимен и летен туризъм! Купете имот сега!
Вижте селекция от най-добрите оферти за имоти на морето!
Време за морски имот! Вижте най-добрите оферти от Слънчев бряг и района!
Последни Новини
Прехвърляме по 5100 имота на седмица

04/Януари/2018
Монитор, 04.01.18, с.2+3

На седмица прехвърляме средно по 5100 имота. Това сочат данни на Агенцията по вписванията, предоставени на в. „Монитор“. За цялата минала година обект на разпореждане чрез продажби, дарения или замени са станали около 258 000 имота.

За 2017 г. почти 214 000 имота са сменили собствениците си, а най-малко са продажбите през първото тримесечие, като броят им е бил само 37 000. През вто... прочети повече

Последни регионални новини
Два пъти повече чартъри от Летище София

17/Ноември/2017
http://sofia.dir.bg

От началото на годината до края на октомври през летище "София" са преминали 5 540 320 пътници, което е ръст от 36% спрямо същия период на миналата година.

Пътниците по международните редовни линии са се увеличили с 18 процента в сравнение със същия месец на 2016 г. Това съобщиха от аерогарата.

Пътувалите по вътрешни линии са почти двойно - от 12 хиляди пътници през ... прочети повече

Знаете ли, че?
Какво се случи на пазара на имоти през 2017?

21/Декември/2017
http://www.economy.bg

Изминаващата 2017 ще бъде запомнена като най-активната и най-успешната за недвижимите имоти от 10 години насам. За това са единодушни представители на водещи компании за недвижими имоти в България. Кои бяха най-активните купувачи и какви тенденции се наблюдаваха през годината?

Вижте к... прочети повече