СТАТИИ

Какво означава бизнес сграда клас А

Елена Терзиева и Велимира Димитрова, БЪЛГЕРИАН ПРОПЕРТИС

Повечето новопостроени бизнес сгради в България се рекламират като сгради клас А. Достатъчно е само да има окачена фасада, лъскави общи части и разпределение тип „open space” и сградата се предлага на пазара като офиси от най-висок клас. Много често наематели и купувачи, които не са запознати в подробности с международните изисквания, могат да бъдат подведени, че купуват или наемат офис в сграда от този клас.

Когато са спазени всички изисквания при изграждането на подобни площи, разликата може наистина да се почувства. Това би било забелязано както от бъдещите клиенти, така и от служители и партньори на наемателите. Офис сградите клас А предлагат значително по-голям комфорт при работа, лесен достъп и безпроблемно паркиране. Това са само част от елементите, които веднага правят впечатление в подобни сгради.

Основните параметри, определящи една административна сграда като клас А, включват:

СИСТЕМИ И МРЕЖИ В СГРАДАТА

• BMS (Building Management System) - централизирана система за компютъризирано управление на инсталациите и оборудването в сградата. Тя управлява и контролира консумацията на енергия в сградата, нивата на достъп, сигнализира при повреди и неизправности и снижава разходите по управлението;
• HVAC система (Heating, Ventilation and Air Conditioning System) - централна система за отопление, охлаждане и вентилация на сградата която освен основната си функция (да отоплява и охлажда) изкарва отработения въздух от офис площите и го заменя със свеж. Системата позволява и създаването на различни температурни зони в различните части на офиса;
• Противопожарна обезопасеност чрез пожароизвестителна (Fire Alarm System) и задължително пожарогасителна система (Sprinkler System). Вторият тип система не трябва да се бърка с конвенционалните противопожарни средства - пожарни кранове, маркучи и прахови и водни пожарогасители. Пожарогасителната система е система, която при задействане на пожароизвестителната инсталация и локализиране на пожара, задейства подаването на водна струя към монтираните в тавана на площите минипръскачки които погасяват или ограничават пожара. Задължително е и допълнително външно стълбище за евакуация при пожар;
• Модерни висококачествени скоростни асансьори на известни международни марки, като едно от условията е максималното време на чакане на асансьора да не надвишава 30 секунди;
• Електрическата мрежа трябва да разполага с 2 независими източника на електричество с автоматично превключване или поддържаща електрическа система с дизелов генератор за аварийно електрозахранване, както и с UPS система за спешни ситуации;
• 24-часова физическа въоръжена охрана и видеонаблюдение на всички нива на сградата и прилежащите площи; персонален контрол на достъпа (ID card access control), реализиран посредством персонални магнитни карти;

СТРУКТУРА НА СГРАДАТА

• Светла височина 2,7 – 2,8 метра и нагоре;
• “Open space” (отворено пространство) - разпределение на площите, позволяващо максимална мобилност при разпределението на работните места, ефективно разположение на помещенията;
• Общите части на сградата не трябва да надвишават 12 процента.
• Капацитетът на натоварване нe трябва да бъде по-нисък от 400 кг/м³;
• Довършителните работи по общите части и по фасадата трябва да са извършени с висококачествени материали;
• Двоен (повдигнат) под, под който се монтират силнотоковата и слаботокова инсталации и който осигурява гъвкаво и мобилно разпределение на работните точки, както и възможността за бързото и удобното им прекрояване;
• Модерни и качествени прозорци, които да пропускат достатъчно естествена светлина;

МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ

• Отлична инфраструктура в района, в който се намира сградата - главен булевард, лесен достъп с градски транспорт и удобен подход към нея; без сгради в района, които да имат отрицателно въздействие (индустриални сгради, гробища, затвори, сметища и др.);
• Удобен транспорт и подход към сградата; не повече от 15-минутна разходка до метро станция или спирка на градския транспорт.

ПАРКИНГ

• Охраняем паркинг за посетителите и работещите в сградата, подземен или на няколко нива, с покрит достъп към сградата; паркинг за гости на кота нула;
• Изискват се поне 1 паркомясто на всеки 100 кв.м. разгъната застроена площ;

УПРАВЛЕНИЕ НА СГРАДАТА И УСЛУГИ

• Управлението на сградата трябва да се извършва от професионална компания с не по-малко от 5 сгради в портфолиото й или със съответния опит на международно ниво.
• Фиброоптична свързаност на сградата с републиканската мрежа, която осигурява високоскоростен интернет достъп и отлична комуникационна свързаност;
• Ефективно организирана рецепция и лоби, които предоставят удобен достъп до сградата;
• Професионално организиран стол за хранене на персонала, подходящ за размера на сградата и поне още два обекта за ползване от работещите в сградата (банкомат, будка за вестници, химическо чистене, магазини и др.); трябва да се вземе предвид и инфраструктурата около сградата.

Истината е, че в България има недостиг на офис сгради, които да покриват всички изисквания за клас А. Бизнес центровете, които покриват напълно международните стандарти, се броят на пръсти, пример за такива са East Park Trade Center и „Соравия Център”.

В повечето случаи предприемачите не съумяват да покрият изисквания като брой необходими места за паркиране, лесен достъп, професионално управление, двоен под и двоен таван и др. Препоръчително е в такива сгради да има ресторант и клон на популярна банка. Дизайнът е добре да бъде от високо реномирано архитектурно бюро, като е добре да присъства елемент, който да се запомня, какъвто е случаят с East Park Trade Center.

Цените в бизнес центрове клас А са по-високи от средното, но пък изпълнението на горните условия гарантира по-висока производителност на труда, по-висок престиж за компанията и представляват основен фактор в привличането на клиенти и партньори, поради комфорта, който предлагат.

Разгледайте нашите оферти на офиси

---
Авторски права: 2008 Бългериан Пропертис ООД. Всички права запазени. За повече информация или съвет, моля свържете се с нас на тел. 02 9 11 50 или ни пишете на имейл: info@bulgarianproperties.com. Използването на тази статия от трети страни е разрешено само ако източникът www.BulgarianProperties.bg и Авторът на статията бъдат надлежно цитирани. Данните в този материал са събрани от Автора и от Бългериан Пропертис ООД и целта им е изцяло информативна. Направили сме всичко възможно да предоставим максимално точна информация. Бългериан Пропертис ООД не носи отговорност за каквито и да е загуби или щети, причинени или в резултат на решения, взети на базата на информацията, предоставена в тази статия.
© Бългериан Пропертис ООД 2008.


  прочети повече статии

Коментари от клиенти
Благодаря на Bulgarian Properties за предоставените услуги. Вашият брокер Христо беше изключително ...
С изключителна благодарност от коректното поведение на служителите на компанията, за тяхната ...
Продадох наследствен селски имот чрез фирмата, сделката приключи преди около месец. Впечатлен съм от ...
Вижте селекция от най-добрите оферти за имоти на морето!
Френска резиденция на първа линия в курорта Лозенец!
Вижте нашите пазарни анализи и прогнози!
Прочетете нашите отговори на най-често задаваните въпроси при покупка на имот
Запознайте се с нашата компания отблизо!
Последни Новини
В-к "Капитал" с обзор на тенденциите при имотите в морските курорти

14/Август/2017
capital.bg

Приливите и отливите могат да бъдат добра аналогия и за това, което се случва на пазара на ваканционни имоти през последните години. След двете вълни чуждестранни купувачи - първо британци, а после руснаци, в сектора настъпи суша. В последните три години сделките с имоти по Черноморието намаляха, спад има и през първото шестмесечие на 2017 г. Данните от различни представители на сектора показват, ... прочети повече

Последни регионални новини
Бум на разрешителни за строеж на жилищни сгради в Пловдив

14/Август/2017
Plovdiv24.bg

През второто тримесечие на 2017 г. общинските администрации на територията на област Пловдив са издали разрешителни за строеж на 245 жилищни сгради с 1 411 жилища в тях и със 176 864 кв. м разгъната застроена площ (РЗП), на 7 административни сгради с 1 695 кв. м РЗП и на 244 други сгради със 153 242 кв. м РЗП.

Спрямо предходното тримесечие издадените разрешителни за строеж на жилищ... прочети повече

Знаете ли, че?
Имотите поскъпнаха до цени от 2007 г.

25/Юли/2017
Стандарт, бр.8769, 22.07.2017, с.8

2017 г. се очертава да бъде най-добрата година за имотния пазар от цяло десетилетие насам. Това важи с най-голяма сила за София, където отбелязваме изключително силно полугодие, коментират от Bulgarian Properties. През второто тримесечие средната цена на имотите в София премина границата от 1000 евро... прочети повече