Германската верига "Лидл" се подготвя да влезе в България
Близо година след като възобнови интереса си към българския пазар, германската верига за бързооборотни стоки "Лидл" отново подготвя влизането си и събира екип. Информацията става ясна от обява, с която "Лидл" търси ръководител на строителни обекти, и беше потвърдена от българския офис на компанията.
"Лидл" на няколко пъти се подготвя да влиза в България, като последното замразяване на проекта се случи през миналата година. Към края на 2006 г. от централата на веригата в Германия съобщиха, че компанията започва отново да наблюдава пазара и при удобна възможност би имала интереса да работи на него. През лятото на тази година от веригата казаха, че инвестират в терени, които са подходящи за магазините им, и се интересуват от всички градове в страната с положително демографско и икономическо развитие. "Лидл" има дългосрочен инвеститорски ангажимент, който ще създаде редица нови работни места, каза наскоро Петра Траберт, която е говорител в компанията.
На този етап компанията вече има офис в София и е сформирала административния си екип. Специалистите, търсени в момента, трябва да отговарят за изграждането на филиали и логистични центрове, става ясно от обявата на "Лидл". Първите магазини не може да се очакват по-рано от средата на следващата година, съобщиха представители на пазара.
"Лидл" не за първи път стига до напреднала фаза в подготовката си да стъпи на българския пазар. В средата на миналата година, след като беше сформирала екип и осигурила някои терени, компанията реши да спре проекта си. Според информация в специализираните издания за бързооборотни стоки в Германия дружеството се отказа тогава от българския пазар заради високата цена на земята и дисбаланс между инвестициите и очакваната печалба.
Веригата "Лидл" е част от групата "Шварц" (Schwarz), която вече има бизнес в България чрез другата си верига за хранителни стоки - "Кауфланд". И двете вериги спадат към групата на т.нар. дискаунт магазини, в които се продават евтини стоки. За разлика от "Кауфланд" обаче "Лидл" се определя като "хард дискаунтър", в който по-голямата част от асортимента са собствени марки.
Още новини