Търговски улици станаха огърлици от празни магазини
Части от търговски улици вече са като огърлици от празни магазини. Не само новите молове, които привлякоха част от търговците, а и заради кризата много магазини затвориха. Така съвсем естествено се появиха и много празни магазини - част от бул. „Васил Левски" близо до Сточна гара, „Цар Симеон", „Фритьоф Нансен" и др. В едни случаи търговците фалират, в други се местят в моловете, в трети - се преместват на по-добро място.
Огледало на пазара
„Пазарът в случая е отражение на цялостното състояние на държавата. Според мен търговските улици не отмират. Нещата не са толкова крайни", каза Мая Иванова от „Явлена". Според нея не винаги търговците, а и самите клиенти се насочват към моловете. И от „Бългериан Пропертис" обясниха, че е много трудно да се каже колко време един магазин, предназначен за отдаване под наем, ще остане празен.
Критерии за избор
Високата цена не е единствената причина, поради която един магазин може дълго време да няма наемател. Тя е един от основните критерии, по които търговците си избират къде да разположат новите си обекти. „По всичко личи, че има наемодатели, които още не могат да пренастроят очак¬ванията си спрямо настоящите пазарни условия", коментира оперативният директор на „Бългериан Пропертис" Полина Стойкова. Вторият критерий е местоположението - ако то е много добро, има голям човекопоток, може бързо да се изкарат разходите му. Третото условие е човекопотокът, четвъртото - в какъв вид е магазинът, петото - каква му е витрината, и т.н.
Според специалистите наемът по търговските улици като „Граф Игнатиев" и бул. „Витоша" може да стигне до 100 EUR/ кв. м, а по другите улици в центъра - 20-30 EUR/кв.м. По кварталите обаче наемите се движат от 8 до 20 EUR на кв. м.
Разгледайте всички наши оферти на магазини
Още новини